Thursday, August 20, 2009

Ramadhan Al-Mubarak

Ramadhan Al-Mubarak hadir kembali, Alhamdulillah selepas setahun InsyAllah kita masih diberi kesempatan utk meraikan Ramadhan ini, harap2 lebih membanyakkan amalan2 kerohanian, bertakarub dgn Allah pada tahun ini :p

Tahun lepas puasa aku cukup tapi macam xda erti sgt puasa aku, huhuhu mana taknya kadang2 bgn sampai ptg kalau cuti...petang tido lagi, tarawikh ada la 2,3 kali ja aku buat...tu pun kadang2 2rakaat ja tarawikh aku buat...malas betul!

Nak kata syaitan punya kerja, syaitan kena tangkap! xleh nak salah syaitan hehehe sah la ni la Nafsu aku yg xleh aku control lagi....

apapun tahun ni aku berikrar aku akan cuba buat lebih baik dr tahun lepas, aku nak puasa aku lebih bermakna, aku nak Allah redha dgn amalan aku kalau x sia2 amalan aku bawa, teringat kata ustaz aku dulu zaman sekolah lebih kurang macam ni kata Nabi S.A.W " Tiadalah puasa sesesorang itu melainkan hanya lapar dan dahaga saja" eh...camna xtau hehehe tapi maksudnya aku faham la.. kita nak puasa yg betul2 puasa supaya amalan kita diterima, ni sat lagi lapaq dan dahaga ja..pahala dan keberkataan ilang abih...hehehe

Puasa seluruh anggota badan, zahir dan batin..ish..2 payah sebenarnya tambah2 kat puncak ni..tgk budak2 yg nak kata xreti belajar sampai University, Bulan puasa masih dok seksi aku la jadi xberani takut batal puasa sendiri hahahaha

kepada semua kaum Muslimin dan Muslimat seamat menjalani ibadah Puasa, tambah2 kat kawan2 aku di Puncak ni...

Brother Riz - Teringat Lagu Man Bai dgn Budak2 Nasyid tu pasal Ramadhan

No comments:

Post a Comment