Friday, August 21, 2009

Blues utk Kita

Dua, Tiga malam lepas dekat rumah puncak ni...waktu tu aku lepak2 dgn Pali yg asik berkepit dgn gitar dia, irama instrumental petikan Pali terus memainkan perasaan aku yg seolah kosong...dalam keramaian penghuni rumah bujang ini......

Tiba2 pali stop main gitar dan tanya kat aku " hang nak dengar cerita sedih x?" hehehe...sedih sgt ni...dgn selamba aku jawab, apa dia? cerita la.. Pali pegang erat gitar dia dan mulakan cerita sedih dia tu..." dulu, senior aku kat sekolah di Alor Setar suka sgt main instrumental ni....mula2 asik lagu rock ja dia main, semua dia goreng...sampai satu masa masa tingkatan 5 dia dah jatuh cinta dgn seorang awek satu sekolah dgn dia." Pali berhenti sat... sedut rokok Dunhill yg xlekang dr mulut dia. Lor...xkan tu je sedihnya? aku saja buat kalut..malas nak tunggu dia hisap rokok semata nak dengar cerita sedih tu...hehehe senior aku tu hari2 dok ayat awek nie... tapi awek ni xmau bagi jawapan gak...menolak pun x, menerima pun x tp awek ni janji dekat dia lepas paper last SPM dia akan bgtau jawapan tu...

Senior aku pun sabar la menanti...tunggu punya tunggu, sampai la SPM...sampai la Paper Last SPM, senior aku tu pun kelam kabut cari awek tu, xsabar sgt nak tahu jawapan setelah lama menanti sebuah jawaban (macam lagu kumpulan PADI)

jumpa saja dgn awek tu...senior aku terus bertanyakan ttg janji jawapan pada penantian dia selama ini, sambil tersenyum awek itu memberi cintanya kepada lelaki yg selama ini mendambakan cinta darinya....terus senior aku naik gila keseronokkan...Abih SPM dan tamat sudah penantian cintanya.

Bermula la cinta sepasang hati, cinta senior aku yg dah lama akhirnya terbalas hari ini...
Setelah cinta dilafaz, janji dimeterai bermulalah sesuatu yg xmngkin xpernah terlintas dihati kedua-duanya, mimpi indah yg dikejutkan dgn rintihan tangisan....

didepan senior aku, awek tu meninggal dunia setelah motor yg dia bawa buat u-turn tetiba dilanggar kereta yg dtg...senior aku yg rumahnya hanya didepan sekolah terpaku melihat kekasih yg ditungu selama ini, yang baru tadi melafazkan cintanya...meninggal serta merta ditempat kejadian....xsangka cintanya hanya bertahan utk suatu waktu yg belum puas dia rasai setelah lamanya menanti...huhuhuhu

Huh! macam cita hindustan lak aku dengar....hehehe nak wat camne kan ini semua kehendak-Nya, ajal maut jodoh pertemuan semua dikekuasaanNya. aku xda la pengalaman macam ni...bila aku dengar cerita ni jadi terpegun la seketika...tapi akhirnya aku sedar, semua org diuji dgn cara yg berlainan, kadang2 kita rasa cinta kita ckp teruji tapi pasti ada yg lebih cubaannya...apa yg leh kita buat..kita hanya mampu berdoa dan sedia menghadapi apa jua duaan yg xmungkin terbayangkan oleh insan yg lemah seperti kita....

Brother Riz - layan Lagu Cinta dan Airmata (CRK - Rock kapak)

3 comments:

  1. LORH..SIANNYE...ADE SKET2 MCM LAGU LAST KISS BY PEARL JAM..WHERE OH WHERE CAN MY BABY BE?THE LORD TOOK HER AWAY FROM ME..SHE'S GONE TO HEAVEN SO I'VE GOT TO BE GOOD...SO I CAN SEE MY BABY WHEN I LEAVE THIS WORLD..DH TU APE JD NGAN SENIOR DYE SKANG?HUHU...SABAR JE LA...DUGAAN IDUP..

    ReplyDelete
  2. Ntah la..cite beberapa thn dulu, ntah2 dah kawin kot hehehe

    ReplyDelete
  3. OWH..BRU JE NK TEKEL..HAHAHA

    ReplyDelete